förbannad är vad jag blir!!

Tänkte bara skriva av mig lite.
 
Blir bara så less!
 
Först vill jag bara berätta att jag har dyslexi och i alla dessa år har jag stridit med skolan om att lärare inte fattar vad dyslexi är för något! Exempel när man liksom ska göra ett prov och inte direkt kan läsa eftersom att bokstäverna flyter ihop och så vidare. Det kanske låter väldigt knasigt för er som inte har dyslexi men ni som har det förstår nog mig väldigt väl. Har knapt vela gå på skola för att jag tycker det är väldigt jobbigt för att man vet aldrig hur lärna ska behandla än. Mamma och mormor har liksom i 7-9an bråkat med lärare om att jag ska ha en assistent för att vi som har dyslexi har rätt till det, men nä då får dom för sig att dom ska ta bort en jävla massa lektioner och det gör att jag inte kan komma in på den linje i gymnasiet jag vill. Så istället blir jag insatt på IV-programet. Visst det är ju bättre än inget... 
 
Sen börjar jag på en folkhögskola här i skellefteå och då tänkte jag att YES nu kanske det blir bättre för mig, dom som är lärare här kanske förstår mer vad dyslexi är för något och vad jag behöver hjälp med! Men fan också. Tre år gick jag på denna förbannade skola och fick knapt hjälp.
 
Sen hade jag inte så stor lust att gå skola längre, för spelar ingen roll hur mkt jag än försöker så blir ju allt bara åt helvette!!! :( 
Det gick ett par år och jag jobbade som trainee här i min hemstad Skellefteå och jag trivdes verkligen hur bra som helst på min avdelning <3. Sen har jag alltid vela bli undersköterska men eftersom att jag blev insatt på IV programet så gick ju inte de att gå Omvårdnadsprogramet :'( För att hade jag redan från lågstadiet och högstadiet fått den hjälp jag skulle få så hade jag kanske kunna varit de idag ( undersköterska )  
 
Men då började jag tänka att jag kan ju försöka en gång till att plugga men denna gång ska jag FAN gå på USKA på vux men då kom jag inte in för behövde sv A så började på en annan folkhögskola för att ge de en chans till. Men nä lika förbannat är tjafs igen. blir bara så less på detta!!! 

Ajja ska inte sitta här å klaga nu! Ska försöka bli lite mer possitiv :P haha Men det är inte så enkelt då man blivit behandlad på de sättet jag har blivit behandlad på! Självklart finns det dom som har haft svårare än mig :/ Men jag hoppas att dom står fast i vad dom tycker och man ska inte vara rädd för att utrycka sig! 
 
Ha en fantastisk dag allihopa <3 För det tänker jag ha! Ska inte ta nå skit från nån längre!!
 
 
Love ya bitches!! ♥
 
 
 
Intresserad
2014-04-03 @ 21:42:50

Vad heter du på kik?

Svar: Vem är det som undrar ? :p
Desirée Holmgren




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0